|
|||||||
|
Сторінка студентів |
||||
|
Історія християнства в м. Чорткові (дослідження Свідніцького Михайла)
Інтерв’ю з священиком УГКЦ Григорієм Канак
1. Розкажіть про вашу церкву її історію в нашому краю, місті, про історію громади, проблеми на різних етапах історії? Я є священик Української Греко – Католицької церкви. Парафіяльна церква називається: - Непорочного зачаття діви Марії. Ця церква побудована в м. Чорткові у 1856 році. Це був цілий монастирський комплекс, призначений для благодійних цілей. Перебував під юрисдикцією Римо-католиків. Тут знаходили своє пристановище старші люди, хворі, немічні, каліки. Після Великої Вітчизняної війни приміщення забрали під військову частину. А в 1994 році за клопотаннями віруючих, культову споруду повернуто, відремонтовано і зараз тут відбуваються служіння. Щодо історії католицизму на Україні, то він остаточно закріпився від унії 1596 року. (Берестейська унія). І за 350 років до 1946 року набула великого поширення і розвитку, до її ліквідації на Львівському соборі. Потім було підпілля, а з початком перебудови знову Легалізація.
2. Хто є видатними особами, засновниками течії? Я би назвав Митрополита Андрія Шептицького, а також патріарха Йосипа Сліпого.
3. Ваша біографія? Народився я в 1964 році в селі Осівці в сім’ї колгоспників. Батьки належали до підпілля УГКЦ. Закінчив школу, будівельний технікум, відслужив армію. У 1985 – 1989 роках навчався в Івано-Франківській духовній семінарії підпільної УГКЦ. Із 1989 до 1993 року ніс служіння священика у трьох селах Бучацького району. Із 1993 року несу служіння у м. Чорткові. Із 1995 по 2000 рік навчався заочно у Івано-Франківському біблійному інституті. Висвячений у сан священика у 1989 році.
4. Коротко розкажіть про вчення вашої церкви? Прославлення Бога і спасіння людських душ.
5. Яка доктрина спасіння? Що треба робити щоби спастися? „Хто увірує й охреститься, - буде спасенний, а хто не ввірує – засуджений буде”. Марка16:16.
6. Плани і цілі церкви її місії? Відповіддю на це питання – загальна, всеоб’ємна місія на землі. „Тож ідіть і навчіть всі народи христячи їх в Ім’я Отця, і Сина, і Святого Духа, навчаючи їх зберігати все те, що я вам заповів”. Матвія 28:19,20.
7. Які ваші стосунки з іншими конфесіями? Наші стосунки з іншими конфесіями базуються на основі принципів про екуменію. Цей курс взятий згідно Декрету про екуменію на Другому Ватиканському соборі у1964 році. Це у свою чергу співпраця між конфесіями. І побудова дружніх відносин з іншими релігіями світу. На основі дружніх стосунків, гуманітарної допомоги, медицини.
Щиро дякую Вам за час який ви вділили для мене. Божих Вам благословень!
Інтерв’ю з християнкою віри євангельської Григор’євою Марією Андріївною
Інтерв’ю проводив студент Тернопільської Біблійної Семінарії Свідніцький Михайло.
1. Розкажіть про вашу Церкву, її історію в нашому краї, місті, про історію громади, проблеми на різних етапах історії? Наша церква „Христос для всіх” є дійсно церквою, яка збирає людей різних за соціальним станом, поглядами, місцем в суспільстві, об’єднаних любов’ю Христа. Дім молитви розташований у верхній частині міста. Ще приблизно десять років тому, три десятки віруючих збиралися, то в ближньому селі Бердо, то на вулиці Чорткова Піонерській, а бувало, що проводили служіння у власних домівках. Зареєстрованої громади не було. За часів радянської влади християн - євангелістів переслідували. Коли була заснована громада в м. Чорткові, я не знаю. Але коли я приїхала у Чортків в 1947 році, то тут уже були віруючі і я до них приєдналася. Десь у 1970 році влада судила лідерів громади, поставивши їм у провину неформальне богослужіння, молитви на інших мовах, відмову від реєстрації, відмежування життя віруючих сімей від радянського суспільства. До двох років ув’язнення була засуджена Симчишин Поліна, яку у в’язниці катували, забороняли їсти, не давали спати відправивши її вагітною у в’язницю м. Червоногруда. Там вона народила сина Віталія. Дитину відправили у дитбудинок, а звідти його забрала на виховання тітка. Засудженими були також Орест Вейко, до чотирьох років ув’язнення, батько п’яти неповнолітніх дітей, Іван Яхніцький – до чотирьох років ув’язнення. Ці два брати працювали виконробами у ПМК, вони були добрими спеціалістами, але їхні переконання не співпадали з політикою тодішньої держави. Брат Зарівний був теж позбавлений волі на чотири роки. Разом з вище перерахованими братами був засуджений батько Поліни Симчишин, Бачинський, якого позбавили волі на два роки. На даний час уже декого з них немає в живих, частина емігрувала в Сполучені Штати Америки. В Чорткові зараз проживає тільки Орест Вейко, який несе служіння у м. Борщів. В кінці вісімдесятих на початку дев’яностих років, коли радянська імперія впала, між віруючими ворог посіяв зерно розділення і громада розділилася. Частина людей, які не хотіли реєстрації, відділилися і утворили власну громаду. Решту дев’ять чоловік: сім’я Симчишиних, Пашук Ганна, Марія Григорєва, Яків Опацький і ще декілька чоловік зареєстрували громаду (з допискою до себе частини віруючих з м. Бучача). Ця громада почала збиратися в приміщенні синагоги, яку орендували. Дияконом було обрано Анатолія Семчишина. Пастора не було. Усі віруючі були схвильовані, а Поліна Симчишин казала: „Не сумуйте, а молімося і Бог покличе людей зі світу і ми будемо у великому зборі славити Його”. Так і сталося. Господь шукав працівників на свою ниву. Три брати із Тернополя приїхали, щоб нести пасторське служіння, але не втримався жоден. Приблизно у 1994 році приїхав ще зовсім молодий брат Олег Саган. Недільне служіння проводилося в синагозі, а в четвер по домах. Весною Господь дозволив розпочати будівництво дому молитви. Громада зростала, хоч частина емігрувала в США. Зараз громада налічує більше ста членів.
2. Хто є видатними особами, засновниками конфесії? Течія нашого віросповідання протестантська, вона бере початок від протесту Мартіна Лютера у 15 столітті. Видатними особами у нас на Поділлі і Волині були Шмідт і Берггольц.
3. Ваша біографія і служіння? Про це можна багато говорити, але згадаю головне. Народилася я у селі Ориник на Хмельниччині у 1918 році. Батьки були православні, але у нас була громада баптистів. Я з ними спілкувалася. Після переїзду в 1947 році в м. Чортків я ходила на зібрання постійно, але водне хрещення прийняла аж у 1968 році. Зараз я хвора і немічна. Несу в основному молитовне служіння. Молюся дома і прошу благословення на церкву, пастора, на наше місто.
4. Коротко розкажіть про вчення вашої церкви? Наша церква є євангельська і те про що вчить Євангеліє, це і є вчення нашої церкви. Про гріхопадіння людини, про злих і добрих ангелів, про Трійцю, про слово Боже, про спасіння людини – Божий план спасіння, а також про останні події, другий прихід Господа Ісуса Христа.
5. Яка доктрина спасіння? Що треба робити, щоб спастися? На це питання теж дам відповідь з Писання: „Хто увірує і охреститься, - буде спасенний, а хто не увірує – засуджений буде”. Марка 16:16.
6. Плани і цілі церкви її місії? На це питання я теж дам відповідь з Євангелії Матвія 28:19,20 „Тож ідіть і навчіть всі народи, христячи їх в Ім’я Отця, і Сина, і Святого Духа, навчаючи їх зберігати все те, що Я вам заповів”.
7. Які ваші стосунки з іншими конфесіями? Ми, віруючі, повинні іти до людей світу цього несучи їм світло для їхнього просвітлення. Я спілкуюся з різними людьми, доношу до них те, що мені Бог відкрив. Для того, щоб здобути людей – навернути їх на правдиву дорогу, ми повинні з ними спілкуватися.
Щиро дякую Вам за інтерв’ю. Хай Вас Бог рясно благословить! |
Головна | Новини | Про ТБС | Абітурієнтам | Студентам | Випускники | Фотогалерея | Посилання Сторінка студентів | Історія | Програми | Викладачі | Бібліотека | Молитовні прохання | Контакти |
© 2006 Тернопільська Біблійна Семінарія Designed and hosted by www.LikeW.com |